Search
Close this search box.
nos
Notícies

Tutoria d’inici de curs

🗎 Descarregueu aquí la tutoria sencera per a la PRIMÀRIA

Hem de ser conscients que hi ha molta gent al nostre voltant que ens cuida i que nosaltres també ens hem de cuidar. Cuidant-nos, aconseguirem canviar el món.

L’arbre és un element viu que creix a l’entorn d’un centre, la llavor, i que va creixent deixant un anell. 

Cadascun d’aquests anells és el testimoni del pas del temps: les estacions, les secades, les pluges, els nutrients de què ha disposat… 

Material

  • Imatge d’un tronc o un tronc de veritat
  • Tires de cartolines o folis de colors
  • llistat de preguntes i foli de respostes (si s’escau)

DINÀMICA 1: COMPTEM LES CURES

Anem a descobrir fins a quin punt els nostres alumnes s’han cuidat, han cuidat i s’han deixat cuidar aquest estiu o recentment. 

Si us voleu fer una idea de la dinàmica podeu visualitzar aquest vídeo.

Als alumnes se’l llegirà una bateria de preguntes, i per les seves respostes podreu triar entre diferents opcions:

  • Els alumnes es col·loquen en una zona de l’aula o pati, i, si la resposta és si, faran un pas endavant… Qui més endavant acabi, més expert en la cura serà.

Que faci un pas endavant qui…?

Si es prefereix fer la dinàmica a l’aula es pot fer la bateria de preguntes contestant la travessa de la cura, marcant amb una X quan la resposta sigui afirmativa. Com més X tinguin marcades, més experts en la cura seran.

Podem fer que els alumnes que vulguin expliquin algunes de les seves experiències de cura.

DINÀMICA 2: ACCIONS

Dividim els alumnes en 5 grups. Donem la imatge d’un tronc a cada grup on hi haurà una paraula escrita (jo, família, amics, aula i natura).

Amb tires de folis o cartolina de colors han de pensar accions que poden dur a terme per tenir cura d’ells mateixos, la família, amics…

Després es pot fer la posada en comú de les accions i penjar-ho en un lloc visible de l’aula.

Disposem d’una enganxina del -nos per a cadascun dels alumnes. És per enganxar-la a la portada de l’agenda una vegada feta l’activitat, com a gest de compromís amb l’objectiu educatiu.